Open top menu
Saturday, February 15, 2014

Kisah perjalananku untuk mencapai berat badan yang ideal....insyaAllah ;-)

15/1/2014
Saya mula diet dengan kurangkan pengambilan karbo dan lebihkan protein.
Berat Asal : 90.2 kg
Tinggi : 163 cm
Banyak juga lemak saya terkumpul selepas dah lebih 7 tahun berumahtangga..Tapi kalau diikutkan masa zaman belajar dekat universiti berat saya 80kg..means penambahan sebanyak 10kg..!!!!
Nekad nak kurangkan berat sebab umur dah makin meningkat..lepas tu saya tak pernah rasa berat ideal...So,memang nak sangat2 bagi dapat berat ideal.Saya pun nak buktikan pada suami tercinta isteri abg pun boleh kurus juga.Alhamdulillah suami orang yang banyak bagi dorongan dan semangat untuk saya.
Pertengahan diet saya ke laut juga.Nafsu mengatasi imanku..Lepas sedar..sambung balik dietku.Senaman yang memang saya buat 4x seminggu..apa lagi erobiklah.Bila lama tak buat nak mula balik memang rasa malas sangat.Tapi bila dah mula erobik badan akan automatik jadi cergas..1 jam dok berjoget pun tak rasa penat sangat...(*layan lagu best2 cikgu pasang memang hilanglah penat).

31/1/2014
Berat : 86 kg
Jumlah Penurunan : 4.2kg
Teruja sangat bila timbangan turun.Pemakanan yang seimbang dan menggunakan SET DIET SHAKLEE memang ternyata berbaloi-baloi..Tapi memang saya pesan dekat diri awal-awal,makanlah produk kurus apapun tapi kalau pemakanan yang diambil setiap hari main bedal sahaja,senaman pun kurang lepas itu nak berat turun berkilo-kilo memang susahlah.Sesetengah orang suka menyalahkan produk kurus jika berat tak turun-turun..Sebelum menyalahkan produk,semak dulu apa yang kita makan,senaman dan cara hidup kita semua itu ada hubungkaitnya.Saya percaya jika dilakukan secara konsisten pastinya hasil sangat mantopppp!!!!!

Berat Terkini!!!!
Saya tak nak timbang lagi...sebab sekarang saya jugak dah buat satu kumpulan whatsapp bersama kawan-kawan facebook yang berat 90kg.Target kami semua sama, mahukan berat badan yang ideal melalui pemakanan yang seimbang dan senaman. Dalam kumpulan ini,kami berkongsi aktiviti harian,menu dan senaman yang dibuat.Banyak perkara baru yang dapat saya belajar bersama kawan-kawan di alam maya ini..Misi kami untuk diet permulaan yang berlangsung selama 14 hari..Semua rekod dikemaskini oleh saya sendiri dan sebagai bonus, saya menjanjikan hadiah untuk kawan-kawan yang paling banyak turun berat (kg) dalam tempoh 2 minggu tersebut.

 3 PRINSIP UNTUK KURUS


1)BERSIHKAN USUS
    -Detox dan Bersih usus untuk penyerapan vitamin dan mineral lebih berkesan.
     Alfalfa @ Herb Lax tolong mendetokfikasikan toksin dalam badan. 
2)BUANG LEMAK- 
    -Bakar dan buang lemak dengan Lecithin @ OmegaGuard . 
     Lecithin pengemulsi lemak punca kegemukan.Omegaguard bakar lemak lebih cepat.

3)BINA OTOT
    -Bina otot dan Buang Lemak dengan Cinch,beri tenaga berpanjangan dan memberi rasa kenyang.
 
Nak kurus sihat ikut bajet & kemampuan masing-masing. Semua boleh kurus jika anda mahukan dan bersungguh-sungguh dalam diet yang anda buat.Saya masih lagi jauh perjalanan untuk mendapatkan berat ideal..Tetapi memang dah mind set raya tahun ini 2014 sudah mendapatkan berat ideal yang dah dah lama saya tunggu.Gambar saya? Tunggu yer ;-)


Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts