Open top menu
Saturday, February 15, 2014

Assalamualaikum...

Sementara menunggu masa tuk pick up anak kat sekolah...update blog dululah...hehehe.Pagi tadi macam biasa rutin saya bawa anak yang bongsu pergi kelas aerobik.Dah sampai lepas tukar baju terus pi timbang 84.6kg...Alhmdulillah..masih turun walaupun 2 hari tak pergi kelas..cuma buat workout sikit dekat rumah, PLANK & guide exercises download from U-Tube.Mudahnya sekarang semua ada cuma nak tak nak jer kan..Kalaulah dulu kesedaran saya timbul..mungkin masa sekarang berat badan dah ideal...Fokus Nadia!!!!Jangan pandang belakang...move step forward..Your journey to slim have started...Fight and Go for it.U can do it! ( ayat2 ni mmg selalu saya cakap untuk motivate diri supaya tak mudah give up.
Contoh senaman yang boleh dilakukan :

Sila klik jika anda berminat untuk SLIM ;-)

1. EROBIK

2. PLANK

3. SQUAT

Setakat ini..memang senaman di atas yang saya buat.Squat bagi newbies yang nak mulakan digalakkan untuk buat secara perlahan-lahan dan mengikut turutan.Pengalaman saya ghairah sangat nak buat..lupa pula panaskan badan..terus kejang urat peha tau..2 hari makan masa nak cover balik.

Plank best!!! set masa stopwatch di handphone dah bertahan selama yang boleh..setakat ini baru boleh buat 30 sec 3 x..kena up kan setiap hari..ada yang boleh bertahan sampai 50 sec.korang boleh takkan saya tak boleh..nak juga sampai tahap itu."Practice make perfect".

Kalau orang kata susahnya nak buat diet.Kena kawal makan,kena senaman..tak laratlah..TAPI nak KURUS!
Tiada alasan dan tiada cara lain cuma perlu fokus,tanamkan dalam diri,yakin,dan sentiasa berdoa kepada Allah mohon dipermudahkan.Betulkan niat kita nak kurus untuk apa..Kalau betul kita punya niat...insyaAllah proses penurunan berat akan berjalan dengan lancar.

Dok menaip ni pun air masak dah masuk botol ke - 2.lagi 2 liter perlu dihabiskan..Lamanya dah sentuh air ais dan air manis2.Tapi alhamdulillah masih bisa saya tepis godaan itu demi kesihatan yang berpanjangan.

Untuk ketahanan badan bila dah buat diet ini..memang tersangatlah perlu.Kalau tidak badan akan cepat letih dan lesu.Oleh sebab itulah saya makan SET SLIM DIET Shaklee.Supplement yang selamat & organics,so tak perlu nak risau kesan sampingan..semua orang dah tahu kebaikan produk shaklee.50 tahun dah dalam dunia perubatan.Kalau produk tak bagus takkan boleh bertahan lama.Fikir2 kanlah.

Nak share juga terbaca post yang orang komen pasal set slim diet shaklee ini..tipulah..aku dah berhabis banyak duit..tak turun-turun pun berat.Sepatutnya berfikirlah dahulu sebelum nak komen..Back to previous balik kaji apa yg korang makan,cara hidup korang,senaman dan macam-macam faktor lagi..janganlah dijadikan penyebab supplement ini tak berkesan.Sepatutnya kena faham..supplement ini hanya membantu selebihnya atas usaha kita..kalau makan jer supplement tapi makan still dalam kuantiti yang banyak,senaman pun tidak.macam manalah turun berat tu.

Apapun keputusan ditangan diri sendiri.Orang lain tak boleh nak tolong kena sendiri push diri kalau nak turunkan berat badan.Semoga saya juga dapat melalu fasa induction ini dengan berjaya..Sekian dulu coret2 hari ini.Nanti saya sambung lagi yer ;-)

Assalamualaikum...
Tagged
Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts