Open top menu
Saturday, May 9, 2015

Entri nak tulis malam ni pun boleh tahan nak boleh siap. Anak-anak syurga mata pakat cerah lagi tak nak tidur. Malam ni nak kongsikan pengalaman sendiri yang punyai masalah sembelit sekian lama dulu.

Sembelit dan perut buncit ni memang masalah yang tak dapat nak dielakkan lagi. Sebelum kahwin memang dah ada masalah sembelit. Sejujurnya diri saya memang jenis yang bukan setiap hari makan sayur. Buah pun boleh dikira berapa kali sahaja makan dalam seminggu. Dulu sebelum kenal Shaklee, air masak lagilah susah nak minum.



Sampai satu tahap bila dah tak membuang sampai seminggu ke atas, perut rasa senak sangat.Sungguh tak selesa. Rasa macam nak membuang, tapi tak keluar-keluar jugak. Saya pula bukannya yang jenis suka lama-lama duduk dalam tandas.Sekali kalau keluar, alahai sedikit jer.

Najis yang sangat sihat berupa pisang (melengkung), berwarna sedikit kekuningan (makin cerah makin sihat), terapung dan boleh digunakan untuk menampung kita berenang..haha takde la, panjang kira2 2cm lebar dan 15 cm panjang dan tanpa bau yang kuat. Najis sebegini mengandungi serat yang tinggi. Macam najis bayi, berwarna kekuningan tetapi lembik. Masih merupakan najis yang sihat kerana bayi cuma menyusu dan tidak memakan makanan berserat tinggi seperti roti dan buah-buahan. Sekiranya najis anda berupa seperti di atas, maknanya najis anda sihat.. perut anda pun sihat :)




Najis yang tidak sihat pulak, tenggelam, berwarna gelap, berbau busuk, terlalu keras atau terlalu cair dan beserta kentut yang berbau. Perut anda memang mengalami masalah sekiranya najis anda berupa sebegini. Pengambilan makanan tidak sihat seperti cuka ,pewarna dan perasa berlebihan akan menyebebkan bahan kumuh anda seperti di atas. Bahan makanan yang tidak dibasuh dan dimasak (tercemar) dengan betul juga merupakan penyebab utama. Bakteria dan kuman pada makanan akan bertindakbalas dengan bakteria di dalam perut, menyebabkan terhasilnya gas nitrogen. Bau busuk pula disebabkan gas nitrogen tersebut dibiar terlalu lama di dalam usus bersama bahan kumuh yang lain. Kalau lama sikit anda tahan kentut,mungkin anda berupaya menggerakkan belon udara sendiri. Haha..


Najis yang cair disebabkan tindakan bakteria yang aktif beserta kandungan asid yang tinggi akibat bahan kumuh yang dibebaskan bakteria.
*maaf yer kalau kurang selesa ayat saya...tapi itulah yang sebenarnya hakikat bila perut dan usus tidak sihat.

Alhamdulillah syukur sangat dapat cuba Herb Lax Shaklee.Herb Lax sangat berkesan membantu masalah sembelit dan perut buncit tau.Dalam hati terdetik, kenapalah saya tak jumpa awal suplemen terbaik ni.



Formulasi Herb Lax ni terdiri herba semulajadi.



Sifatnya yang menggalakkkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi menyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.


Ada 9 jenis herba semulajadi: alfalfa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver's root.
  1. Senna Leaves - Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  2. Buckhorn Bark - Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.
  3. Licorice Root - Membantu proses detoksifikasi
  4. Fennel Seeds- Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk mengatasi masalah sembelit dan kembung perut atau usus.
  5. Anise seeds - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.
  6. Rhubarb Root - Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik semulajadi.
  7. Blue Malva Flower - Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
  8. Culver's Root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.
  9. Alfalfa leaves - Membersihkan usus, darah dan hati

Kebaikan Herb Lax

  • pembersihan najis yang tersekat
  • merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
  • mengempiskan perut.
  • Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba. 

Testimoni Pengguna Herb Lax











Bagi anda yang mempunyai masalah sembelit dan perut buncit saya cadangkan anda untuk mencuba Herb Lax ini.InsyaAllah sangat selamat dan berkesan. Ikhtiar untuk tambahbaik kesihatan, semoga dipermudahkan.

Hubungi saya,
Agen Sah Shaklee Paka
Nadia Hanim Mohamad
ID : 1095456
Wassup/Tel : 017-9090295

Tagged
Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts