Open top menu
Saturday, November 8, 2014

Assalamualaikum....

Ok entry kali ni nak sharing apa beza Omega dan Lecithin. Sejauh mana keduanya membantu dalam proses pembakaran lemak untuk penurunan berat badan...Hebat ker Omega? Hebat ker Lecithin..haaa meh kita kupas satu per satu...biar jelas bagaimana kedua-dua suplemen ni bantu bakar lemak kita yer.


Kenapa harga Omega Guard lebih mahal berbanding Lecithin?

Kenapa bila makan Omega Guard berat lebih cepat turun?

Kenapa bila makan Lecithin berat tak turun-turun @ berat maintain sahaja?

NAK TAHU JAWAPANNYA?

Lecithin berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental.

Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada yang lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan BUKAN 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jadi, boleh kurus ke guna Lecithin ni? Lecithin bukanlah pembakar lemak tetapi ianya pengemulsi lemak. Kita perlukan sesuatu untuk keluarkan lemak yang teremulsi, iaitu Herb Lax atau Alfalfa.

Omega Guard berfungsi secara begini :

Menghalang pembentukan lemak ----> menambah metabolisma badan ----> bakar lemak



Ia juga berfungsi :
  • menghalang penghasilan hormon cortisole yang menggalakkan penyimpanan lemak.
  • memperbaiki kadar gula dalam darah 
  • memberi lebih tenaga untuk bersenam
  • menambah kadar penghasilan serotonin
  • kimia otak yang buat kita rasa kenyang....so boleh control makan.
Pengambilan Omega Guard akan membantu tahap insulin berada pada tahap 50% kurang dari kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku.

Insulin rendah juga bantu kawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak.

Kesimpulannya, kedua-dua memang TERBAIK untuk pengemulsi dan pemecah lemak, cuma perbezaanya Lecithin ni umpama keretapi lambat sampai tapi Omega Guard pula umpama jet pejuang...berdesup sampai...so pilihan di tangan anda. Tapi cadangan saya paling BEST gabungan kedua-duanya. InsyaAllah hasilnya mantopppp dan hebat!!!

TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE

 





Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts