Open top menu
Thursday, November 6, 2014

Entry istimewa kali ini untuk kawan-kawan dan diri saya sendiri tau yang mahu mengurangkan berat badan, sambil menyusukan anak. Masa tulis entry ni kandungan saya pun dah masuk 36 minggu..teruja juga nak tahu macam mana cara berkesan nak dapatkan bentuk badan yang slim selepas melahirkan dan semasa menyusukan anak.



Biasanya semua wanita pasti alami perasaan macam ni kan....susah hati berat tak turun-turun selepas bersalin....sabar,,,pujuk hati kecil saya ni...."awak mengandung, nak jadi badan besar pun perlukan 9 bulan...alih2 lepas bersalin nak terus body macam che ta...haissshhhh....sabar2..

Jom baca entry apa komen Cik Pau kawan kita sorang ni..

credit to kak cery, Hadha dan cik pau

Komen cik pau: Bayangkan ler...masa bujang dulu berat 57kg.agaknya happy dapat boypren, masa kawein berat aku 63kg. masa mengandung pun paling tinggi berat aku naik 73kg. lepas bersalin yang ke 3 nih last check 58kg. kira ok laa tu. tapi kalau ikut BMI berat paling optimum aku kena maintain 55kg.

tak puas ati orang asyik cakap aku kurus..bukan tak suka. kalau yang tegur tu orang perempuan aku tak kisah laa...ada yang tegur tu kawan2 jantan seopis. tengok dari atas ke bawah...dari atas ke bawah..tak meremang bulu roma? lagi satu aku pun heran mcm mana boleh kurus. nak kata sekat makan pun tidak. tak cukup makan pun tidak. untuk nak puaskan hati aku pun menimbang diri kat umah. jeng jeng jeng......

bacaan menunjukkan 51kg. uishsss..biar benar....????? penimbang nih salah kot. aku timbang kak ngah untuk jadi piawai. kak ngah nih mmg 10kg jerk berat dia. tengok2 betol 10kg. aku timbang lagi diri sendiri... sah!!!! mmg berat aku skang 51kg. patut laa orang asik tanya rahsia kurus.

fikir punya fikir baru laa aku perasan. sejak 6 bulan makan vitamin shaklee mmg ada perubahan. mungkin kerana alfalfa banyak membantu dalam sistem penghadaman dan vitamin2 lain juga memberi manfaat kepada badan maka sistem dalam badan menjadi terkawal dan dapat berfungsi dengan baik. tak sangka pulak makan vitamin boleh kurus. tak payah nak cari ubat kurus ek...asalnya aku guna shaklee nih untuk tambah susu badan. berikut aku senaraikan apa yang aku makan dan fungsi setiap vitamin yang tersenarai.

so, apakah itu vitamin/suplemen SHAKLEE yang cik pau makan?

  1. Vita Lea
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Alfalfa Complex
  5. Ostematrix
  6. Vitamin E
  7. Omega Guard
  8. ESP
meh usha fungsi setiap vitamin/suplemen ni...

Vita lea
  • dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. penting dalam proses pembentukan sel darah merah. best ever vitamin in shaklee.
B - Compleks
  • penting dalam mebantu memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protin
  • Anti stress ( sebagai penenang )
  • membantu meninggikan sistem pertahanan badan
  • menukarkan makanan ( glukos ) kepada tenaga
  • membantu sentiasa berfikiran positif ( mood baik gitusss )
Vitamin C
  • membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan
  • kesihatan tulang, gusi, gigi serta struktur am badan
  • membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi
  • membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka
  • membina kolagen sihat
  • bertindak sebagai antioksidan
  • meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
Alfalfa Complex
  • membantu perkumuhan ( lebih lawas )
  • membuang angin dalam badan...secara automatik kesan baik untuk bayi...susah nak kena kembung.
Ostematrix
  • sumber kalsium
  • makanan tulang dalam badan kita. kalau tak mampu/ tak sempat minum susu boleh ambil ostematrix.
  • dilengkapi dengan vitamin D dan lain-lain.
  • bukan sahaja penting untuk ibu menyusu malah untuk semua wanita, kerana kita mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia kelak. bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila ibu didatangi haid. Maka, bagi sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala period, digalakkan untuk mengambil Cal-Mag seminggu sebelum dan sepanjang waktu period. Kepada anda yang mempunyai bayi demam kuning ( jaundice ) di dalam pantang, digalakkan untuk mengambil ostematrix ini agar khasiat vitamin D dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.
Vitamin E
  • sangat baik untuk kulit iaitu melambatkan proses penuaan
  • mencegah segala pertumbuhan abnormal set terutama kanser
  • membantu dalam aspek kesuburan
  • mempercepat proses baikpulih luka. 
  • membantu pengaliran darah dengan lebih lancar serta mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.
Omega Guard
  • minyak ikan terbaik dunia yang menggunakan penyulingan molekul 3 peringkat yang sangat ekslusif di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli
  • menghalang pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya.
  • membantu menigkatkan kandungan DHA dalam susu badan 
  • mempertingkatkan kesihatan jantung
  • memberi daya ingatan baik terhadap ibu dan anak
  • membantu memecah lemak di dalam tubuh kita.
ESP ( Energizing Soy Protein )
  • memberi tenaga
  • membantu melancarkan penghasilan susu
  • penting untuk kelenjar dan tumbesaran
  • mencantikkan kulit si ibu
  • membantu kawal paras kolsetrol 
  • memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama.
  • sangat bagus untuk tumbesaran dan perkembangan bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir melalui susu ibu.
  • Beza soya shaklee dengan soya lain yang berada di pasaran? soya shaklee ada non GMO iaitu soya yang diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim di dalamnya tidak musnah.
so, amacam? interesting kan ? saya sendiri pun suka! i like ! i like ! hihihi....untuk kawan2 yang baru nak berjinak-jinak, boleh mulakan dengan membeli set percubaan SHAKLEE SET B ( sebab dalam ni ada Vita Lea, B Complex, Vitamin C dan Alfalfa )...add on dengan vitamin2 lain pada harga yang sangat berpatutan.

boleh hubungi saya untuk free consultation dan order.

Tagged
Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts