Open top menu
Saturday, January 4, 2014

Al-kisah hari-hari anak2ku masa cuti sekolah...Pagi Sabtu yang tenang semalam...tatkala sy aku dok dalam toilet...*opppss!!! Tidak!!!!!!!!!!!!Abg Adib pun panggil...........ibu,ibu,ibu kaki Anas darah..pulak dah.sy dok ingt luka sikit2 jer..kuar toilet tgk Anas dalam bilik air.peha berdarah.berderau jantung lihat darah mengalir x henti2.Apa aku nak buat ni..mcm2 bermain dalam fikiran aku masa tu.Nampak ada seluar anas dalam bilik air aku ambil dan terus ikat kat kaki untuk hentikan pengaliran darah..terus berlari amik first aid dlm bilik.Sambil cuci luka tanya Abg Adib mcm mna kaki Anas boleh darah..dia pun cakaplah Husna buat dengan pisau.Ya Allah..anakku yang umur 2 tahun boleh buat kat abg dia macam tu.Nak salahkan pun x guna..mnalah reti apa-apa lagi..Patah2 balik baru aku teringat pisau yang aku letak bawah tudung saji..Sebelum ni memang tak pernah tinggal..tapi mlm tu x bawak terus pisau simpan aku tinggal jer bawah tudung saji.Peringatan yang sangat IMPORTANT untuk aku lebih berhati2 dan kena beware semua barang tajam dalam rumah..jangan tinggal merata-rata...Terus aku letak iodin dan minyak gamat.alhamdulillah darah berhenti..Lepas bagi makan kat anak-anak..macam biasa aku sediakan susu bersama OMEGA dan MEAL SHAKES untuk kesihatan dan tumbersan IQ mereka..Haaa RUTIN WAJIB.Bagus ada supplement macam ni..bila kena luka macam ni darah cepat behenti dan aku akan teruskan sampai bila-bila DEMI KESIHATAN ANAK.Siap makan kol mak di kampung..Terkejutlah mak bila aku cerita kejadian yang berlaku..terus habaq soh pi klinik jahit luka tu..*mai loghat utagha sat nah.kena berletiaq jugak aku masa tu tapi take positif benda dah nak jadi dan aku kena lebih berhati-hati.Lepas siap mandi anak, aku bawak Anas ke klinik dgn Abg adib.Husnaku tinggal dengan mak mertua..Umah mak depan umahku jer...dah sampai klinik pun satu hal lah Anas.Masa masuk bilik doktor nak cuci luka tak rei duk diam atas katil..pandai doktor tenangkan dia..hahahahha..barulah dok diam.Tempat luka tu doktor letak gam dan sapu ubat..Alhamdulillah selesai urusan kat klinik..Masuk hari ini,luka anas pun dah kering...So, peringatan untuk diriku dan suami lepas ni kena berhati2..barang2 yang merbahaya kena simpan tempat yang selamat.

Coret2 NadiaPAKA ( 3/1/2014)
Different Themes
Nadia Hanim Menulis

Saya Nadia Hanim bt Mohamad pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 1095456. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

1 comment:

Popular Posts